Excell Mal

Jeg satt og øvde til historie prøven min, og ville lage en oversikt over stoffet. Jeg klikket meg rett inn i Excel, og laget en ganske ok mal. Jeg ville ha to hoved kategorier og 4 underkategorier under begge to. Jeg begynte med hovedkategoriene. Jeg ville ha en kategori over to celler.

få til dette, markerte jeg de to øverste cellene. Deretter høyreklikket jeg på musen, og en liste med alternativer kommer frem. Klikk på formater celler(format cells). Trykk på ”alignment” og et annerledes vindu kommer opp. Velg merge cells. Da er de to valgte cellene blitt en.

Da gjenstår de fire underkategoriene. I malen, har jeg underkategorien i flere celler samtidig, akkurat som jeg har hovedkategoriene over to celler. Jeg gjorde akkurat det samme, men i tillegg valgte jeg ”wrap text”. Jeg gjorde dette fordi tittelen i cellen var for lang til å passe i den boksen, og jeg ville ikke ha mindre skrift. De ulike delene i underkategorien faller da under, i stedet for å gå utenfor cellen.

Legg igjen en kommentar

